GTA V bug log vermeldt pc-versie met DirectX 11 en meer
Er lijkt weer wat bewijsmateriaal te zijn opgedoken voor de pc-versie van GTA V. Dat die er zit aan te komen, dat wordt over het algemeen wel aangenomen, alleen blijft de vraag nog steeds wanneer precies. Het nieuwe bewijs komt in de vorm van een bug log van GTA V die gebruikt werd tijdens de ontwikkeling van de game. De lijst werd enkele maanden geleden al gelekt, maar werd vaak snel weer verwijderd en dus bleef het bestaan ervan veelal beperkt tot de onderbuik van fansites. Recent echter dook de lijst weer op via Google Drive. Ook daar is de lijst inmiddels alweer verwijderd, maar niet vooraleer wat details konden worden verzameld.
De bug log in kwestie bevat in totaal 170 referenties naar bugs die te maken hebben met de ontwikkeling van een pc-versie. Daarbij worden zaken als DirectX en 64-bit vermeld, evenals een nieuwe setting voor het weer, zoals smog. Ook wordt melding gemaakt van een "lastgen" toggle, die vermoedelijk gebruikt werd om tijdens de ontwikkeling snel te kunnen wisselen tussen console- en pc-versie. Ook staan er opmerkingen van ontwikkelaars bij en wordt verwezen naar persvoorstellingen die gepland stonden.
De info ziet er allemaal redelijk geloofwaardig uit, maar dat zegt op zich natuurlijk niet veel, dus al bij al blijft de nodige portie zout geen overbodige luxe. Bovendien is het niet meteen zo dat er echt wordt getwijfeld aan het bestaan van een pc-versie van GTA V, alleen is het wachten op de bevestiging daarvan. Ook is het nog de vraag wanneer de pc-versie dan zou komen en wat dat betreft wordt tegenwoordig gekeken naar 12 maart.