EA wil met Frostbite Go "echte games" maken voor mobiele markt
Tablets en smartphones worden steeds krachtiger en volgens sommigen duurt het niet lang meer vooraleer de nieuwe mobiele toestellen op hetzelfde niveau zitten als de huidige generatie consoles, tenminste wat betreft grafische mogelijkheden. Qua besturing blijft het vaak nog moeilijk om traditionele games met tocuh te laten werken, maar ook daar wordt vooruitgang geboekt. Dankzij Frostbite Go, de engine die al gebruikt wordt voor de second screen-gameplay van Battlefield 4, is EA alvast klaar voor de toekomst van mobiele games, die volgens EA voortaan ook "echte" games zullen zijn en geen flauwe afkooksels.
"Dit is de eerste Go, versie 1.0," vertelt EA Games Label EVP Patrick Soderlund. "Met versies 2 en 3 gaan we games maken die zaken bevatten die je ziet in de normale Frostbite-code, zoals vernieling en dat soort zaken. We denken dat we hier iets dramatisch kunnen doen met de mobiele sector, en echte games kunnen maken op die toestellen."
Soderlund vertelde verder dat Frostbite Go eigenlijk hetzelfde is als de gewone Frostbite Engine, maar met een andere resolutie en specifieke mobiele features zoals netwerkverkeer via 3G en een touchscreen interface. Gezien de evolutie van de markt is het volgens Soderlund ook logisch dat EA meer "echte" games naar mobiele platformen wil brengen.