Gearbox weigerde aanbod om Call of Duty-game te ontwikkelen
Tijdens een interview heeft Randy Pitchford, CEO van ontwikkelaar Gearbox, verteld dat hij het aanbod kreeg om een nieuw deel in de Call of Duty-reeks te ontwikkelen. Dat aanbod sloeg hij evenwel af, om verschillende redenen.
"Ik denk niet dat er daar iets te bereiken was," klinkt het. "Ik denk dat als ik enkel op het geld uit was, ik het zou gedaan hebben [...] Ik denk dat je, om Call of Duty goed te doen, moet doen wat moet gedaan worden en er zijn veel mensen die dat kunnen. Voor ons zou het niets toevoegen aan onze geloofwaardigheid, het zou ons niet vooruit helpen. Er zou geen betekenisvolle uitdaging zijn die bevredigend zou zijn om te overwinnen."
Pitchford vertelde verder dat het succes van Call of Duty volgens hem ligt in de betrouwbaarheid van de reeks, in die zin dat het haast een automatisch succes is. Daardoor krijgt het enorm veel steun van retailers en als dusdanig wordt het min of meer een self-fulfilling prophecy.