Multiplayer Bioshock Infinite geschrapt wegens middelen en tijd
Hoewel er nu heel wat aandacht wordt besteed aan de boxart van Bioshock Infinite, zouden we bijna vergeten dat men ook overwoog om een multiplayer toe te voegen aan Bioshock Infinite. Deze werd uiteindelijk terug in de prullenmand gesmeten, maar dat was niet omdat deze slecht zou zijn.
"Zoals bij alles probeer je wat en bij de multiplayer waren we op een punt gekomen waarop we een beslissing moesten nemen en dan hebben we besloten om het niet te doen, omdat het nog niet klaar was. Dat klinkt nu alsof ik de mensen van de multiplayer wil afkraken, maar dat is zeker niet zo. Ze hebben echt verbluffend werk geleverd, maar we hadden het gevoel dat we niet genoeg tijd en middelen hadden om het experiment naar het niveau te krijgen dat we wilden. We wilden niks verschepen dat niet op hetzelfde niveau stond als de rest", zegt Ken Levine. Het kan echter wel zijn dat we deze multiplayerideeën in een of andere vorm zullen terugzien. Of dat in een Bioshock-variant is of in een ander project, wou Levine niet zeggen.