Dead Island-producer snapt gameverbod in Duitsland niet
Dead Island liet je, zoals wel in meer games tegenwoordig de gewoonte is, tal van zombies afslachten, met eender welk wapen dat je maar vast kon krijgen. Het was immers een strijd om te overleven en dan heiligt het doel de middelen. Toch werd het spel in Duitsland verboden, iets wat de opvolger Dead Island: Riptide waarschijnlijk ook te wachten staat.
Toch snapt de producer van het spel, Sebastian Reichert, niet waarom het spel verboden is, zeker niet vermits er andere games zijn die wel toegelaten worden die in essentie dezelfde zaken toelaten. "Het maakt niet uit hoe de vijanden eruit zien, zodra ze er menselijk uit zien, heb je een probleem. Zo was het in Dead Island een probleem dat je zombies kon aanvallen nadat ze al dood waren. Dat wordt aanzien als lijkverminking. Wij straffen de speler echter wel als die dat doet, want als die dat doet, zal zijn wapen breken en zit hij in de problemen. We belonen de speler zelfs niet, we straffen hem. [...] Op dit moment ben ik heel verward dat je Gears of War 3 wel kan kopen in Duitsland, maar Dead Island niet. Waar zit het verschil? De vijanden zijn menselijk (al hebben ze een reptielenbasis, geeft Reichter toe, nvdr) en je kan hen bepaalde zaken aandoen. [Gears of War] heeft echte leuke finishing moves, zoals die vlammenwerper-finisher, maar dat spel ligt wel in de winkel."